نت گردی

ساخت وبلاگ

 زشی حیوانات کدام‌اند؟ توانایی‌های حیوانات در عرصه‌های گوناگونی چون دو، پرواز، شنا و شیرجه چگونه است؟


سریع‌تر از یوزپلنگ نیست. یوزپلنگ می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بدود و شکار را به دام اندازد. این حیوان ابتدا تا حد ممکن خود را به شکار نزدیک می‌کند و در زمان مناسب با سرعتی بالا به تعقیب او دست می‌زند و شکار را به دام می‌اندازد. یوزپلنگ اما فاقد استقامت کافی ‌‌است. این حیوان پس از چندصدمتر تعقیب یک آهو خسته می‌شود و از تعقیب دست برمی‌دارد.


 در دویدن بسیار بالاست. آهوها چابک هستند و می‌توانند مسافتی پنج کیلومتری را با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت بدوند. بدن این جانور خود را با چنین استقامتی وفق داده است. قلب آهو دوبرابر قلب یک گوسفند است. به همین جهت است که آهوها می‌توانند به راحتی از دست درندگان جنگل برهند.  



ترین شناگر جهان است. این شناگران دریایی می‌توانند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شنا کنند. سرعت سریع‌ترین انسان شناگر جهان شش تا هفت کیلومتر در ساعت است.
 
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 1015 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت: 21:15

 

 

 

 

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 1171 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت: 21:11

 

ادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای داغ لذت ببریم. ما عطر گونه های مختلف چای را دوست داریم، در دست گرفتن یک لیوان چای داغ در یک صبح سرد زمستانی و گرم شدن دست ها دلنشین است و مزه مزه کردن چای در مقابل شومینه یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهمتر اینکه پس از گذراندن یک روز پر دغدغه بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی است ...


در بین چای ها خصوصا برای ما ایرانی ها بطورکلی می توان گفت نوشیدن چای معمولی طرفداران زیادی دارد. اما به جز چای معمولی چای های گیاهی دیگری هم هستند که جنبه دارویی دارند و خواص آنها درمان بیماری های متعددی را موجب می شوند. در ادامه گونه هایی از چای های گیاهی به همراه خواص آنها را برای شما دوستان پرشین استار بازگو می کنیم. امید که همواره شاد و سلامت باشید.





چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)



 آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی

طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی


 

چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)

در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات

تذکر: افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.
 
 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 1056 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت: 20:39

 در حامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه ۲۶ مرداد ماه در سن ۶۷ سالگی و به دلیل ایست قلبی درگذشت. 

 

لیلا حاتمی، مهناز افشار، طناز طباطبایی، آروند دشت‌آرای و باران کوثری از جمله هنرمندانی بودند که برای حضور در مراسم تشییع پیکر پدر حامد بهداد بازیگر سینما حضور پیدا کردند. 

 
عکسی از پدر و پسر را درکنار هم 
 
 
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 958 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت: 20:32

 

 

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 911 تاريخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت: 20:24

 پاییز گذشته یکی از کشاورزان ژاپنی تربی کشف کرد که به شکل و شمایل انسان در حال دویدن است.

 
سیتنا: عکس یک ترب در حال فرار از دست یک سگ به یکی از پربیننده ترین عکس‎های اینترنتی در ژاپن تبدیل شده است!
 
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، پاییز گذشته یکی از کشاورزان ژاپنی تربی کشف کرد که به شکل و شمایل انسان در حال دویدن است. 
 
این کشاورز ژاپنی عکس آن را در موقعیت های بامزه و جالب در اینترنت منتشر کرد. برای مثال این ترب در حال فرار از چنگ یک سگ یا فرار از زیر تیغ چاقو است.
 
این ترب در شبکه های اجتماعی آن قدر محبوبیت پیدا کرده که مسئولان محلی تصمیم گرفتند از عکس آن برای تبلیغ محصولات تازه محلی استفاده کنند.
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 936 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 13:22

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، این کلاغ پس از برداشتن قوطی خالی که یکی از عابران آن را روی زمین انداخته بود، آن را داخل سطل آشغال می اندازد.

کسی که این تصویر را منتشر کرده، با اشاره به ماجرای "هابیل و قابیل" زیر آن نوشته است: هنوز هم کلاغ به انسان درس می دهد.
یک سایت سعودی نیز با انتشار این عکس نوشت: عکس این کلاغ درحالی منتشر می شود که این روزها شهروندان همچنان زباله های خود را در خیابانها و جاده ها می ریزند و قانونی برای برخورد با این مسائل وجود ندارد.
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 999 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 13:11

 ی در سراسر جهان، برای احترام به افراد مهم یا جنبش های سیاسی، مذهبی، و تاریخی ساخته شده اند. هدف و پیام بسیاری از این بناها آشکار است، امّا برخی از آنها عجیب تر و مبهم تر هستند. در اینجا به برخی از این آثار عجیب از سراسر این کره خاکی اشاره می کنیم.




1. کارهنج- ایالات متحده آمریکا
در گوشه ای از شمال غربی نبراسکا، نسخه عینی منحصر به فرد از استون هنج انگلستان از دشت های بلند، سر بر افراشته است. کارهنج در سال 1987 و با اتومبیل های آن زمان که خاکستری رنگ بودند، به مانند استون هنج ساخته شد. این مکان توسط جیم ریندِرز ساخته شد، به عنوان یادبودی برای پدرش. مکانی که پیشتر مزرعه پدرش بود.


فرانسه
فردیناند چیوال، پستچی فرانسوی و ساکن روستای هاتیرویس در جنوب شرقی فرانسه بود. او هر روز در مسیر کاری خود، سنگ ها را جمع می کرد تا بتواند کاخ ایدال خود را بسازد. ساخت این کاخ 33 سال به طول انجامید، از اواخر دهه 1890 تا دهه 1920 میلادی. این کاخ ترکیبی از سبک های مختلف معماری را در خود جای داده است، و از کتاب مقدس و دیگر منابع مذهبی نیز الهام گرفته است. چیوال در قبرستانی نزدیک به این محل به خاک سپرده شده است، در آرامگاهی که خود او از سنگ


ب دیوانه
این بنا که ساختش در سال 1948 آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است، در تپه های سیاه ایالت داکوتای جنوبی قرار دارد؛ و روزی به بزرگ ترین مجسمه جهان تبدیل خواهد شد. ارتفاع آن 563 فوت و پهنای آن 641 فوت خواهد بود. این مدل که تصویرش را در پایین می بینید، جنگجو اوگلالاکوتا را سوار بر اسب نشان داده و او را جاودان می سازد.


کشور سوئیس، یک فوّاره آزاردهنده، غولی را به تصویر کشیده است که در حال خوردن یک نوزاد برهنه می باشد. در حالیکه در بغل دیگرش، چند کودک ترسان را گرفته است. این فواره که در سال 1546 ساخته شده است، با نام مجسمه آدم خوار شناخته می شود. گفته می شود که این مجسمه، داستان کورونوس از اساطیر یونانی را به تصویر می کشد که کودکان خود را می خورد تا تاج و تختش را نربایند. افسانه های دیگری نیز درباره ریشه های این مجسمه وجود دارد. امّا بدون توجه به معنای آن، به مردم محلی یادآوری می کند تا با کودکان درست رفتار کنند.

ونت
مخفی شده در زیر یک پُل و در محله ای سرشار از تناقض در سیاتل آمریکا، غول فیریمونت با تک چشم خود که از زیر کلاه قالپاق مانندش بیرون زده، به رهگذران و بازدیدکنندگان خیره شده است. این غول 18 فوتی، توسط هنرمندانی ساخته شده است که در دهه 1990 میلادی در یک رقابت ملّی برنده شده بودند.

ی- گرجستان
کوه سنگی یک گنبد بزرگ گرانیتی است که ارتفاعی نزدیک به 1700 فوت و محیط تقریبی آن تقریبا 5 مایل است. این بنا در کشور گرجستان و در شهری به همین نام ساخته شده است. کناره کوه، یک برجسته کاری را به تصویر می کشد که سه چهره اصلی دولت های متحد آمریکا را نشان می دهد: استون وال جکسون، رابرت ای. لی، و جفرسون داویس.

تو- بوداپست
این موزه سر باز که با نام پارک مومینتو شناخته می شود، در بوداپست ساخته شده است. پارکی که مجموعه غریبی از مجسمه ها و بناها را در خود جای داده است. پس از آنکه کمونیسم در سال 1989 در مجارستان به پایان رسید، این کشور مجسمه رهبران کمونیسم مانند ولادیمیر لنین و کارل مارکس را که در سراسر کشور قرار داشتند، جمع نمود. چهار سال بعد، یعنی در سال 1993، این پارک به روی عموم مردم باز شد تا نمادهای دورانی را به نمایش بگذارد که روزگاری در اوج بود.


 ویسکانسین
این پارک که در ویسکانسین قرار دارد، موزه ای در فضای آزاد است که 237 مجسمه ساخته شده توسط یک چوب بُر بازنشسته به نام فِرِد اسمیت را به نمایش عموم گذاشته است. تمامی آنها از بِتُن ساخته شده اند و با شیشه شکسته، سرامیک و دیگر مواد تزئین شده اند. این مجسمه ها، تاریخ منطقه و کشور را از اواخر دهه 1800 میلادی تا اوایل دهه 1900 میلادی نشان می دهد. موضوعاتی چون فولکلور آمریکایی و تاریخ بومیان آمریکا. اسمیت دلیل خود از ساختن این پارک را اینطور بیان می کند: "برای تمام آمریکایی های سراسر جهان ساخته شده است. آنها به چیزی شبیه این نیاز داشتند". 

اک- تگزاس
مرتع کادیلاک که در چراگاهی بین ایالتی در تگزاش واقع شده است، یک جاذبه کنار جاده ای عجیب و غریب است. در سال 1974 ساخته شده است و شامل ردیفی از اتومبیل های کادیلاک نیمه سوخته می باشد. نقاشی گرافیتی و دیگر پیام های اسپری شده بر روی اتومبیل ها، توسط گروه هنری مورچه مزرعه انجام شده است. آنها این بنا را ساختند و به همین دلیل، بسیار رنگارنگ و جالب توجه می باشد.


 وینسیسلاس، که قدیس محافظ جمهوری چک به شمار می آید، با مجسمه های بسیاری از سراسر کشور پوشانده شده و مورد احترام قرار گرفته است. امّا مجسمه سنت وینسیسلاس سوار بر اسب مرده، در پراگ، تمام آن مجسمه ها را به معنای واقعی کلمه، وارونه جلوه داده و تحت تاثیر خود قرار می دهد. این مجسمه که در گالری یک مغازه آویزان شده است، در سال 1999 و به تقلید از یکی از مجسمه های واقع در سمت راست یکی از میدان نزدیک مغازه، ساخته شده است.
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 978 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 13:02

 


 


ثروتمند شدن برای آدم‌های مختلف معانی مختلفی دارد، معتقدم ثروتمند شدن اما به معنای داشتن آزادی اقتصادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر و زندگی کردن به گونه‌ای است که خواستار آن هستیم.

روزنامه دیلی ورث، می خواهید بدانید چرا تاکنون ثروتمند نشده‌اید؟ دلایل زیر را بخوانید.


 


1. پول های خود را همانند یک انسان ثروتمند هزینه می کنید.


قدس آنلاین:خرید لوازم و چیزهای گران قیمت حس خوبی به آدم می دهد چیزهایی مانند یک خودروی لوکس، لباس های طراحی شده، یک خانه بزرگ و یا رفتن به یک تعطیلات. اگر هیچ ضرورتی برای خرید اقلام گران قیمت نداشته باشید واگر مرتب اقدام به خرید آنها کنید این موضوع برای شما روتین می شود. بسیاری از ما فراتر از توانایی های مالیمان و با استفاده بیش از حد کارت اعتباری در زندگی هزینه می کنیم. مشکل اینجاست: تا وقتی که ما در حال هزینه کردن بیش از پولی که داریم هستیم ما نمی توانیم ثروتی را جمع کنیم.


 


2. هیچ برنامه ای ندارید.


بدون داشتن یک برنامه روشن با اهداف کوتاه و یا بلند مدت، ثروتمند شدن شبیه به یک فانتزی دست نیافتنی به نظر می رسد و به عبارتی دیگر کسی که نتواند برنامه ریزی کند برای نتوانستن برنامه ریزی کرده است. روند برنامه ریزی کردن اقدامی است که می تواند به آسانی با نوشتن اولویت بندی های شما بر روی کاغذ تحقق یابد.


 


3. صندوق اضطراری ندارید.


شما صدها بار این حرف را شنیده اید که شما نیاز دارید که درامد حداقل 6 ماهتان را در یک صندوق ویژه و اضطراری پس انداز کنید. بسیاری از مردم دیده شده اند که با یک هزینه غیرمترقبه و غیر برنامه ریزی شده مانند تعمیرات خانه و یا از دست دادن شغل و یا هزینه پزشکی مواجه شده اند که به کاهش یک باره پولی که پس انداز شده است می انجامد. زمانی که این موضوع رخ می دهد، نداشتن یک پس انداز قابل توجه می تواند شرایط را بسیار بیشتر بد کند. تکیه کردن به کارت های اعتباری منجر به آن می شود که شما به جای اینکه پس انداز کنید بیشتر بدهکار شوید.


 


4 دیر آغاز کردید.


هر ماه و یا سالی که بدون پس انداز کردن بگذرد، شانس شما برای ثروتمند شدن نیز کاهش می باید، زمان و مقایسه علایق زمانی که مقدار پول پس انداز شده شما افزایش پیدا می کند دو دوست خوب شما هستند. بنابراین از دست دادن آنها واقعا به شما ضربه می زند. سخت ترین بخش پس انداز اغاز آن است. پس از آغاز آن شما به زودی عادت پس انداز کردن را در می یابید و بدون توحه به مقدار آن شما به اسانی به افزایش پولی که پس انداز کرده اید ادامه می دهید.


 


5 به جای متعهد بودن شکایت کردن


زندگی خیلی گرونه هیچ وقت از زیر بار بدهی بیرون نمی یام من به اندازه کافی پولی در نمیارم سرمایه گذاری کردن بسیار خطرناک است. دلایل بسیاری را از سوی افراد برای پس انداز نکردن پول هایشان می توان شنید. اجازه دهید عادات بدی که قصد دارند جای متعهد بودن شما را بگیرند از شما دور شوند. بدهی و هزینه های سخت زندگی برای همه وجود دارد و به میلیون ها نفر فشار می آورد.


 


6 برای امروز زندگی می کنید نه فردا


فکر کردن به موضوعاتی که قرار است در آینده در انتظار ما باشند بسیار سخت است در حالی که ما اکنون احتیاجات و خواسته هایی داریم. قبض ها باید پرداخت شوند، بچه ها به تعطیلات نیاز دارند و.....مشکل اینجاست که بسیاری از کارها و رفتارهای که در باره آن فکر نشده است به هدر رفتن پولی که در کارت اعتباری پس انداز شده است منجر می شود. پس این جمله ها را به خاطر داشته باشید.الان پس انداز کن، بعدن ثروتمند شو.


 


7 سرمایه گذار تک ترفندی هستید


شما به اندازه کافی خوشبخت هستید که با سرمایه گذاری کردن پول هایتان تنها در یک بخش ثروتمند شوید. مثل اینکه بسیار خوش شانس خواهید بود که یک لاتری را برنده شوید. اما این یک استراتژی برای ثروتمند شدن نیست. یکی از بدترین اشتباهات اقتصادی این است که شما همه تخم مرغ هایتان را درون یک سبد بگذارید. انجام این کار شما را به خطر مواجه می کند. سرمایه گذاری شما باید شامل چند سرمایه گذاری خوب با درجه خطرهای متفاوت و با قدرت بازگشت باشد.


 


8 خودکار عمل نمی کنید


راز پس انداز کردن پول اینجاست: اتوماتیک بودن. پس انداز کردن به نظر می رسد یک عمل خودکار باشد. متاسفانه ما به دنیا نیامده ایم که پس انداز کنیم. ما به طور ذاتی حریص هستیم. مسئولیت پذیر بودن نیاز به انضباط دارد. بنابراین خودکار عمل کردن ما را مجبور می کند بدون اینکه تلاش زیادی کنیم مسئولیت پذر باشیم.


 


9 هیچ حس اضطراری ندارید


ممکن است شما این احساس را داشته باشید که نیازی برای نگرانی با هدف خروج از بحران بدهی و یا پس انداز کردن ندارید زیرا، کسی و یا چیز دیگری از شما محافظت می کند. ممکن است این موضوع افزایش درآمد،یافتن شغل جدید و یا لاتری باشد. تا زمانی که این موضوع وجود داشته باشد یک دلیل برای برای اینکه گام های خودتان را بردارید و ثروتمند شوید وجود دارد.


 


10 به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرید.


همه ما تاثیرپذیری های منفی در زندگیمان داریم که شانس های ما برای ثروتمند شدن را تهدید می کنند. فرهنگ سطحی، مادی و چیپی که ممکن است بر جامعه ما قرار گرفته باشد می تواند یکی از بزرگترین دلایل این تاثیر پذیری ها باشد و همراهی رسانه ها با این موضوع می تواند آن را چند برابر بدتر کند.

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 876 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 12:54

 توتستانهای رضاییه 

{دهه 50 شمسی)
 
پارک کوروش کبیر (پارک ساعت) شهر رضاییه در دهه 1350 شمسی
 
 
بهروز وثوقی ، پوری بنایی و فیروز بازیگر و کشتی کچ کار قدیمی
بازار تهران در سال 1350
استقبال مردم مرودشت از میهمانان دعوت شده به جشنهای 2500 ساله
(مهرماه 1350 شمسی)
 
 
 
 
 
حوالی گمرک دهه 1340 شمسی
 
 
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 2324 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 12:48

 استقلال در شرايطي فردا در دور رفت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف بوريرام مي‌رود که استخوان بندي اين تيم تايلندي را بازيکنان اسپانيايي تشکيل داده‌اند.


فردا (چهارشنبه) دور رفت مرحله يک‌چهارم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا برگزار خواهد شد و استقلال ايران در ورزشگاه آزادي به مصاف بوريرام تايلند خواهد رفت.

نماينده کشورمان در اين مسابقات نمايش خوبي ارائه کرده و در مرحله گروهي موفق شد با کسب 13 امتياز به عنوان تيم اول گروه D در جمع 16 تيم برتر آسيا قرار بگيرد.

استقلال در گروه خود با چهار پيروزي مقابل تيم‌هاي العين (در دو ديدار رفت و برگشت)، الهلال در عربستان و الريان در آزادي و کسب يک تساوي در قطر و يک شکست مقابل الهلال به مرحله بعد صعود کرد.

به گزارش فارس، شاگردان قلعه‌نويي در مرحله يک‌‌هشتم نهايي به ديدار الشباب امارات رفتند و با پيروزي چهار بر دو در خانه حريف و تساوي بدون گل در آزادي در جمع هشت تيم برتر آسيا قرار گرفتند تا در اين مرحله حريف بوريرام تايلند شوند.

*بوريرام با خوش‌شانسي جواز صعود گرفت

نماينده تايلند در مرحله گروهي تنها موفق شد يک پيروزي مقابل جيانگسو چين بدست آورد و در چهار ديدار به تساوي رسيد و در يک ديدار متحمل شکست شد.

اين تيم در نهايت با کسب هفت امتياز و تنها به دليل تفاضل گل، بالاتر از نماينده چين قرار گرفت و به مرحله يک‌هشتم نهايي صعود کرد.

بوريرام که تنها تيمي بود که با يک برد به مرحله يک‌هشتم رسيده بود در اين مرحله حريف بنيادکار ازبکستان تيم صدرنشين گروه G شد.

اين تيم در دور رفت در تايلند با نتيجه دو بر يک پيروز شد و در تاشکند به سختي موفق شد تساوي ارزشمندي را کسب کند تا در ميان تعجب اکثر کارشناسان به جمع هشت تيم برتر آسيا راه يابد. 

* تايلند؛ مقصد عجيب و غريب فوتباليست‌هاي اسپانيايي

در اين تيم تايلندي هقت بازيکن اسپانيايي حضور دارند که برخي از آن‌ها بيشترين تاثير را در موفقيت اين تيم داشته‌اند.

خطرناک‌ترين بازيکن اين تيم کارملو گونزالس هافبک 30 ساله و اسپانيايي سابق اسپورتينگ خيخون است که موفق شده براي بوريرام در ليگ تايلند 16 بار دروازه حريفان را باز کند و در تمام رده‌هاي پايه تيم‌ملي اسپانيا بازي کرده است. اُسمار باربرا مدافع تنومند و قدرتمند بوريرام ديگر اسپانيايي اين تيم است که از قدرت سرزني خوبي برخوردار است و مي‌تواند در ضربات آزاد به کمک تيم خود بيايد.

خاوير پاتينيو مهاجم 25 ساله و دورگه اسپانيايي - فيليپيني بوريرام است که بعد از گونزالس، برترين گلزن اين تيم محسوب مي‌شود.

خسوس بروکال، ارنستو پومپا، برونو هررو و مانوئل ردوندو ديگر بازيکنان اسپانيايي بوريرام محسوب مي‌شوند.

حضور اين بازيکنان اروپايي در جنوب‌شرق آسيا باعث شده که رسانه‌هاي اسپانيايي از تايلند به عنوان مقصد عجيب و غريب فوتباليست‌هاي کشورشان ياد کنند.

* شاگردان امير مي‌توانند کار را در آزادي تمام کنند

اگرچه حريف استقلال در ليگ تايلند هيچ باختي را متحمل نشده و در صدر جدول قرار دارد و موفق شده با سرمايه‌گذاري‌هايي که انجام داده در ليگ قهرمانان خود را به عنوان يک پديده مطرح کند، اما در مقابل استقلالي‌ها مي‌توانند با پتانسيل و تجربه بالاي خود با يک بازي حساب‌شده و بسته نگاه داشتن دروازه‌شان کار ماتادورهاي تايلندي را در آزادي تمام کنند.

اين ديدار فردا ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 672 تاريخ : سه شنبه 29 مرداد 1392 ساعت: 12:40

 http://footballoff.rozblog.com/

حتما به سایت بالا برید و شرکت کنید

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 626 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 17:00

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 664 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 13:49

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 1201 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 13:29

 چیزی کم دارد ؟

 

کس و پاسخ دادن به آن راز و رمز شخصیت خود را پیدا کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ تابلویی که در عکس می‌بینید جاده‌ای را نشان می‌دهد که به یک خانه منتهی می‌گردد. این صحنه چه چیزی کم دارد؟


- یک درخت

- یک آبگیر (برکه)

- آدمها

- یک تکه ابر

- یک ماشین

 

لطفا به پاسخ ها نگاه نکنید .اول خودتان حدس بزنید این صحنه چه چیزی کم دارد .
.
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 675 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 12:43

 پخش مستقیم


کارشناسان تاکنون به تعریف واحدی در مورد این عبارت نرسیده اند اما اکثر کارشناسان معتقدند که عواملی چون داخلی یا خارجی بودن رویداد در حال پخش، گرم یا سرد بودن هوا، میزان ادب و نزاکت مردم آن کشور (در صورت خارجی بودن) ، شکیرا و عواملی از این است، باعث تبدیل یک پخش «مستقیم» به پخش «نیمه مستقیم» ، «گاهی مستقیم» و در پاره از از اوقات «غیرمستقیم» می شود.

تصاویر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

به این معناست که بینندگان عزیز، تصاویر در حال پخش، خیلی «جیز» است و به درد شما نمی خورد هر موقع تشخیص دادیم که تصاویر به درد شما می خورد، برایتان به نمایش درخواهیم آورد. نکته جالب و کنکوری اینجاست که وقتی مجری برنامه در حال گفتن این جمله که «تصاویر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست» می باشد، حتی یک لحظه هم چشمانش را از تلویزیون روبرویش برنمی دارد. اصلا آدم دلش می خواهد برود کارمند صدا و سیما بشود.


تصاویر به همین صورت از مبدأ به دست ما می رسد

یعنی منتظر چیز دندون گیری نباشید، رکب خوردیم و سر خودمان هم کلاه رفته است، هی می گیم بازی را از شبکه «… » بخریدها! گوش نمی دن که!

صحنه آهسته

یعنی «صحنه» را به صورت آهسته به نمایش درآوردن. این اتفاق که بیشتر در رویدادهای ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا در تمام دنیا بین زمان های مرده بازی به نمایش درمی آید تا بینندگان تلویزیونی دچار بی حوصلگی نشوند اما در نمونه وطنی، درست در حساس ترین لحظات بازی، این تصاویر به نمایش درآورده می شود. گاها مشاهده شده که حتی تصویر آهسته، مربوط به بازی در حال جریان نبوده و مثلا هنگامپخش بازی ایتالیا – اسپانیا، تصاویر آهسته بازی استقلال – پرسپولیس به نمایش درآمده است. دیدم که می گما!

قطع ارتباط ماهواره ای

زمانی را می گویند که دیش های صدا و سیما جمع آوری شده و مدیر آن را برای تعهد دادن برده اند.

واحد سیار

نقش این واحد اصولا و اساسا در سیار بودن آن است و حتی در صورت لحظه ای سکون، این وحد تغییر حالت داده و به واحد ثابت تبدیل می شود. بر همین اساس وظیفه سنگینی روی دوش پرسنل این واحد بوده و همواره در کنار بازیکنان دو تیم، در کنار زمین، مشغول به تمرینات کششی و سرعتی هستندتا مبادا دچار تغییر حالت بشوند.

نودال، رژی، سینه موبیل

حکم فلفل و نمک ماجرا است. یعنی ما هم از این حرف ها بلدیم.
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 621 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 12:35

 


 

زبان‌کوچک حجم گوشتی از بافت است که از قسمت پشتی نرم‌کام آویزان شده است. وقتی غذاهای جامد یا مایعات را می‌بلعیم، زبان کوچک و نرم‌کام برای بستن نازوفارنکس بالا می‌روند، تا از رفتن غذا به حفره بینی جلوگیری کنند. در اینجا اطلاعات لازم درمورد عملکرد زبان کوچک را برایتان فراهم آورده‌ایم.

 
کام، که سقف دهان است، از سخت‌کام و نرم‌کام تشکیل شده است. زبان کوچک، برآمدگی کوچک و مخروطی‌شکل است که از کام نرم در انتهای گلو آویزان شده است. این برآمدگی از بافت پیوندی ساخته شده است که حاوی غدد خوشه‌ای و فیبرهای عضلانی است. نرم‌کام که در پزشکی غشا نامیده می‌شود، بخش نرم سقف دهان است. زبانچه عضله‌ای از نرم‌کام است که از قسمت پشتی تیغه بینی شروع شده و به زبان‌کوچک متصل می‌شود. این عضله به بالا بردن و جمع شدن زبان‌کوچک کمک می‌کند.

 
وقتی صحبت از عملکرد زبان‌کوچک به میان می‌آید، با تئوری‌ها و مشاهدات مختلفی روبه‌رو می‌شویم. بااینکه باور بر این است که زبان‌کوچک و نرم‌کام در ایجاد سخن نقش دارند، برداشتن زبان‌کوچک یک آداب سنتی است که هنوز در بعضی از قسمت‌های افریقا انجام می‌شود. در بعضی فرهنگ‌ها، اعتقاد بر این است که برداشتن زبان‌کوچک فواید درمانی به دنبال دارد.

 
عملکردهای زبان‌کوچک:

 
زبان‌کوچک نقشی حیاتی در ایجاد سخن و عمل بلع دارد. همچنین مقدار قابل‌توجهی بزاق ترشح می‌کند که حاوی ترکیبات سروزی و مخاطی است، درنتیجه پشت گلوی شما را نرم می‌کند. بعضی خانواده‌ها ادعا می‌کنند که زبان‌کوچک به آنها برای تولید ارتعاشات صدا کمک می‌کند که اثری ضربه‌دار در خوانندگی است که با ایجاد ارتعاشات تولید می‌شود.

 
- تولید گفتار
 
کلیه صداهای گفتار زمانی تولید می‌شوند که پیکربندی دستگاه صوتی، جریان‌هوا را تغییر می‌دهد. بعنوان مثال، انتهای زبان می‌بایست برای تولید صداهایی مثل ک و گ، با نرم‌کام تماس پیدا کند. زبان‌های عربی، آلمانی، فرانسوی، عبری و همونگ بعضی از زبان‌هایی هستند که در آن حروف‌ بیصدای زبان‌کوچک در آنها استفاده می‌شود. اینها صداهایی هستند که در پشت زبان ساخته می‌شوند.

 
- بلع
 
زبان‌کوچک و نرم‌کام برای جلوگیری از وارد شدن غذا به حفره بینی در طول عمل بلع، با هم همکاری می‌کنند. عضله بالابرنده پرده کامی (levator veli palatini) و عضله جمع‌کننده پرده کامی (tensor veli palatini)، عضلاتی هستند که کام و زبان‌کوچک را بالا بردن و صاف می‌کند، درنتیجه گذرگاه نازوفارنکس (مجرای بینی) را مسدود می‌کند. این مسئله باعث می‌شود موادغذایی و مایعات وارد حفره بینی نشود. در حین بلع، قسمت آویخته غضروف که زبانک نامیده می‌شود، دهانه حنجره را می‌پوشاند و درنتیجه از ورود غذا و مایعات به نای جلوگیری می‌کند.

 
رفلکس عق زدن یا واکنش غریزی استفراغ و بالا آوردن را می‌توان با لمس زبان‌‌‌کوچک یا نرم‌کام ایجاد کرد. این رفلکس می تواند جایگزینی برای استفاده از داروهای تهوع‌آور باشد.

 
مشکلات مربوط به زبان‌کوچک:
 
ازآنجاکه زبان‌کوچک در ساخت گفتار درگیر است، مشکلاتی می‌تواند درصورت آسیب دیدن عملکرد زبان‌کوچک اتفاق بیفتد. در زیر به برخی از مشکلات پزشکی مربوط به زبان‌کوچک اشاره می‌کنیم.

 
- نارسایی حلقی-کامی

 
واژه دریچه حلقی-کامی به دریچه مجرای هوای بینی اطلاق می‌شود که شامل انقباض دیواره پشتی حفره دهان و بالا رفتن نرم‌کام می‌شود. وجود دریچه حلقی‌-کامی برای تولید حروف صامت که با فشار دهان ایجاد می‌شود، ضروری است. این مکانیزم بستن می‌تواند بخاطر نواقص آناتومیکی یا ساختاری مثل کوتاه بودن نرم‌کام، شکاف کام یا شکاف کام زیرمخاط می‌تواند شدیداً تحت‌تاثیر قرار گیرد. اگر زبان‌کوچک و نرم‌کام به درستی در مقابل  پشت گلو بسته نشوند، هوای اضافی به حفره بینی فرار می‌کند و درنتیجه باعث تودماغی شدن صدا می‌شود. در چنین شرایطی، فرد قادر نخواهد بود بعضی از حروف صامت را به درستی ادا کند.

 
- نارسایی بینی
 
وقتی غذا را می‌بلعید، عضلات بالابرنده و جمع‌کننده پرده کامی زبان‌کوچک و نرم‌کام را بالا می‌کشانند تا نازوفارنکس را ببندند. این از ورود غذا به حفره بینی جلوگیری می‌کند. اگر این مکانیزم بستن عمل نکند، ممکن است غذا وارد حفره بینی شود. برگشت غذا از طریق بینی در افرادیکه نارسایی حلقی-کامی دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

 
- عفونت زبان‌کوچک
 
التهاب زبان‌کوچک می‌تواند بخاطر عفونت‌های ناشی از باکتری، ویروس و امثال آن ایجاد شود. در این مشکل غشای مخاطی دور زبان‌کوچک متورم می‌شود که درمقابل می‌تواند باعث شود زبان‌کوچک به چهار تا پنج برابر اندازه طبیعی خود شود. این مشکل همچنین می‌تواند با لمس گلو یا زبان، حس خفگی ایجاد کند.

 
- خروپف
 
باور بر این است که جریان هوای غیرعادی بخاطر دراز شدن زبان‌کوچک می‌تواند موجب ارتعاش بافت‌های گلو شود، که درمقابل موجب بلند شدن صدای خروپف یا تنفس سنگین در طول خواب شود. همچنین وقتی عضلات گلو یا زبان ریلکس می‌شوند، مجرای هوا می‌تواند مسدود شود و نرم‌کام و زبان روی دیواره پشتی مجرای هوای بالایی می‌افتند. این می‌تواند باعث شود هوا وارد ریه‌ها نشود و درنتیجه موجب آپنه انسدادی خواب شود.  آپنه انسدادی خواب یک اختلال خواب است که با قطع خواب بخاطر قطع کامل یا جزئی جریان هوا که به علت انسداد مجرای هواست، همراه است. این اتفاق می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.

 
در آخر باید بگوییم که عملکردهای زبان‌کوچک شامل تولید صداهای گلویی و بستن نازوفارنکس برای جلوگیری از وارد شدن غذا به حفره بینی موقع عمل بلغ می‌شود. اما، زبان‌کوچک در کنار نرم‌کام برای ایجاد عملکردهای فوق همکاری دارد. ازاینرو برداشتن زبان‌کوچک درصورت بروز عفونت توصیه نمی‌شود و فقط درمواردی توصیه می‌شود که افراد دچار مشکل خروپف بسیار بلند یا آپنه انسدادی خواب می‌شوند.
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 628 تاريخ : يکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت: 12:28

 کاروان 43 نفره بوريرام ساعت 19:45 يکشنبه وارد تهران و در هتل المپيک مستقر مي‌شود.


حامد افضلي درباره آخرين وضعيت حريف تايلندي استقلال عنوان کرد: تيم بوريرام ساعت 19:45 با پروازي از مسقط (عمان) به تهران مي‌آيد. گويا آنها از بانکوک به مسقط و سپس به تهران مي‌آيند. برنامه ما اين بود که آنها را در هتل آزادي مستقر کنيم که بنا به درخواست خودشان در هتل المپيک اسکان داده مي‌شوند.

به گزارش ايسنا،او در پاسخ به سوالي درباره هزينه‌هاي اين تيم بيان کرد: طبق قانون هزينه 29 نفر از تيم آنها از روز دوشنبه برعهده ما خواهد بود. با اين حال در تلاشيم تا در صورت توافق همه هزينه‌هاي آنها را متقبل شويم و آنها هم هزينه‌هاي ما را در تايلند بپردازند. با اکثر تيم‌ها اين توافق را داشته و به دنبال اين توافق در جلسه روز دوشنبه با آنها هستيم.

مدير رسانه‌اي آسيايي استقلال در پاسخ به اين سوال که محل تمرين در نظر گرفته شده براي بوريرام کجا خواهد بود، اظهار کرد: تا الان کمپ استقلال براي آنها در نظر گرفته شده است و البته شايد اين مکان تغيير کند.

افضلي در پايان و در پاسخ به اين سوال که کاروان بوريرام را چند نفر تشکيل خواهند داد، گفت: تيم بوريرام با 43 نفر وارد تهران مي‌شود.
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 625 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1392 ساعت: 16:52

 مدير ورزشي بوريرام با اعلام اين که استقلال مدعي اصلي قهرماني در آسيا است مي‌گويد هواداران اين تيم فشار زيادي در بازي رفت روي آنها تحميل خواهند کرد.


استقلال و بوريرام تايلند 30 مرداد ماه در دور رفت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم مي‌روند.

روزنامه‌ تايلندي "تايي پست" درباره بازي بوريرام با استقلال نوشت: تيم شايسته تايلندي تيمي است که بازي رواني انجام مي‌دهد. اين تيم در مرحله يک چهارم نهايي به ديدار استقلال ايران مي‌رود که يکي از شانس‌هاي قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا است.

به نوشته اين روزنامه‌ اصلي‌ترين رقيب تيم تايلندي، هواداران پرشور ايراني هستند که فشار زيادي روي حريفان تحميل خواهند کرد. استقلال تيمي قوي در خانه است که گل زدن به آنها کار سختي است. اما برگ برنده تيم تايلند سخت کوشي و اعتماد به نفس آنهاست. اگر بوريرام بتواند در خانه نتيجه‌ خوبي برابر استقلال کسب کند فرصت اين را دارد تا در بازي برگشت در خانه و نزد هواداران خودي نتيجه‌ خوبي برابر استقلال کسب کند. نکته نگران کننده براي تيم تايلندي خستگي آنهاست. بوريرام ليگ فشرده اي را در تايلند در حال به اتمام رساندن است. آنها هفته‌ گذشته بازي سختي داشتند و ممکن است اين سختي در بازي با استقلال خود را نشان دهد.

مدير تيم بوريرام در گفت‌وگو با اين روزنامه‌ ، درباره بازي با استقلال گفت: بازي بسيار سختي برابر استقلال داريم، زيرا آنها يکي از مدعيان اصلي قهرماني هستند. بازي اول براي ما بسيار مهم است که دروازه‌ خود را بسته نگه داريم. براي رسيدن به هدفمان بايد نمايش بسيار خوبي ارائه دهيم و از فرصت پيش آمده که بازي برگشت در خانه برگزار مي‌شود استفاده کنيم. تيم ما کاملا آماده اين بازي است . تيم ما در خانه عملکرد خوبي دارد و ما شانس صعود به مرحله بعد را داريم.

اين روزنامه همچنين بخش‌هايي از صحبت‌هاي امير قلعه‌نويي را هم پوشش داده است،‌جايي که سرمربي آبي‌پوشان ايراني گفته: بازي با بوريرام به هيچ وجه بازي ساده‌اي نيست چرا که فوتبال تايلند در چند سال گذشته پيشرفت زيادي داشته است. بوريرام تيم خطرناکي است و رسيدن به جمع هشت تيم برتر اين مسابقات کار آساني نيست که بوريرام انجام داده. ما بازي‌هاي بوريرام را تحليل ‌کرده‌ايم و هدفمان پيروزي در اولين ديدار برابر آنهاست. مي‌خواهيم در بازي رفت از امتياز ميزباني به خوبي استفاده کنيم.

** برنامه بازي‌هاي رفت ليگ قهرمانان آسيا

چهارشنبه 30 مرداد

* کاشيوا ريسول ژاپن– الشباب عربستان

* گوانگ‌ژو چين – لخويا قطر

* استقلال ايران – بوريرام تايلند

* الاهلي عربستان– اف سي سئول کره‌جنوبي
 
نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 626 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1392 ساعت: 16:38

 

کوچه ها را بلد شدم.. مغازه ها را..


و رنگ چراغ قرمزها.. حتی جدول ضرب را..


و دیگر در راه هیچ مدرسه ای گم نمیشوم..!!


اما گاهی میان آدم ها گم میشوم..



آدم ها را بلد نیستم هنوز.

 

 

نت گردی...
ما را در سایت نت گردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیر allh بازدید : 640 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1392 ساعت: 16:18